Wykonujemy montaż haka holowniczego, prawie w każdym pojeździe.
Do każdego montażu podchodzimy indywidualnie i dokładamy wszelkich starań, aby nasze doświadczenie jak najlepiej służyło Klientom. Korzystamy z części wysokiej jakości. Głównie wykonujemy montaż wiązki elektrycznej z modułem CAN. Wiązka dedykowana współpracuje z elektroniką auta, natomiast uniwersalna instalowane są w pobliżu tylnej lampy pojazdu. Biorąc pod uwagę, że nowoczesne auta wyposażone są w całą masę skomplikowanych i delikatnych systemów, takich jak stabilizacja toru jazdy przyczepy, ABS, aktywny tempomat czy sterowanie oświetleniem, prymitywna ingerencja w postaci wpięcia uniwersalnej wiązki do haka nie zapewni nam aktywacji układów odpowiadających za nasze bezpieczeństwo na drodze. Instalacja niewłaściwej, uniwersalnej wiązki może się skończyć uszkodzeniem któregoś ze sterowników, a nawet – w skrajnych przypadkach – przepaleniem całej elektroniki w samochodzie.
Gniazda przyłączeniowe dzielą się na 7- i 13-pinowe. 7-pinowe przeznaczone są do przyczep nie przekraczających 750 kg prostych bagażników hakowych. Do przyczep i zaawansowanych bagażników nadają się wiązki 13-pinowe, przenoszące światło cofania oraz inne funkcje, przydatne w przyczepach kempingowych (np. dzięki takiej wiązce działać będzie lodówka w przyczepie, ponieważ pobiera prąd z akumulatora).
Do wyboru są kule z różnymi typami mocowania. Kula skręcana śrubami wybierana jest rzadko z uwagi na konieczność użycia kluczy podczas instalacji. Dobrym rozwiązaniem są kule wpinane pionowo lub poziomo.
Przykładowe ceny.
Hak skręcany śrubami, wiązka 7 PIN wraz z montażem od 1700,00 zł do 1800,00 zł
Hak wpinany poziomo, wiązka 7 PIN wraz z montażem od 2200,00 zł do 2300,00 zł
Hak wpinany pionowo, wiązka 7 PIN wraz z montażem od 2800,00 zł do 2600,00 zł
Wiązka dedykowana 13 PIN, sterownik programowany, połączenia CAN dopłata od 500,00 zł do 900,00 zł
Serwisujemy wszystkie typy wtryskiwaczy paliwa. Magnetoelektryczne wtryski pośrednie zasilane od góry lub z boku, wtrysk bezpośredni magnetoelektryczne, oraz piezoelektryki.
Możliwe objawy.
Nierównomierna praca silnik
Drgania silnika na biegu jałowego.
Czarny, sadzowy dym z rury wydechowej.
Zwiększone zużycie paliwa.
Ograniczona lub niewystarczająca moc silnika.
Wypadanie zapłonu.
Świecąca kontrolka awarii silnika.
Zanim odnowimy wtryskiwacz.
Czyszczenie układu wtryskowego bez konieczności demontażu. Czyszczenie układów zasilania w silnikach benzynowych i diesla, wolnossących i z turbodoładowaniem. Likwidacja osadu i zanieczyszczenia pompy wysokiego ciśnienia, zasobnika i wtryskiwaczy Common Rail, elementów układu zasilania w silnikach benzynowych, wtryskiwaczy paliwa, komory spalania, zaworów i górnych pierścieni.
Czyszczenie przeprowadzamy przy użyciu profesjonalnej środków firmy LIQUI MOLY
Innowacyjna technologia pozwala na szybkie i skuteczne oczyszczeniu układu zasilania.
Standardowa preparaty dodawane do paliwa nie działają skutecznie
Silnik benzynowy:
rozpuszczanie osadów we wtryskiwaczach i „szynie” wtryskowej – jest to automatyczny cykl czyszczący, który trwa 8 minut
czyszczenie całego układu wtryskowego, a także komory spalania, zaworu dolotowego – cykl ten trwa od 20 do 40 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia elementów układu wtryskowego, silnik pracuje na specjalnych środkach czyszczących.
zasysanie zanieczyszczeń z siateczki wtryskiwacza – cykl automatyczny trwa 90 sekund na każde 4 wtryskiwacze
czyszczenie kolektora dolotowego – cykl ten trwa od 15 do 35 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia kolektora dolotowego, silnik w czasie trwania tego procesu pracuje na benzynie i dodatkowo przewodem podciśnieniowym do kolektora dolotowego podawany jest środek czyszczący.
Silnik Diesla:
czyszczenie całego układu wtryskowego i komory spalania, proces ten trwa około 35 minut, silnik powinien w tym czasie pracować na specjalnym płynie czyszczącym, podczas czyszczenia układu wtryskowego wyczyszczone zostaną:
czyszczenie pompy wtryskowej
czyszczenie wtryskiwaczy
czyszczenie komory spalania
Czyszczenie zbiornika paliwa:
opróżnianie zbiornika paliwa przed czyszczeniem
transfer paliwa – cykl ten daje możliwość opróżnienia omyłkowo zatankowanego paliwa do innego pojazdu bądź do kanistra.
Pięć powodów dlaczego powinniśmy wyczyścić Twój układ wtryskowy, wtryskiwacz, pompę wysokiego ciśnienia.
1. Odzyskasz pełną moc silnika
Brudne wtryskiwacze znacząco ograniczają moc silnika w Twoim samochodzie. Spadek mocy powodowany przez zanieczyszczone wtryskiwacze objawia się gorszą elastycznością silnika, ograniczonym przyśpieszeniem oraz mniejszą prędkością maksymalną. Czyste wtryskiwacze zapewniają równomierne napełnianie cylindrów paliwem i optymalny kształt strugi rozpylania każdego wtryskiwacza. Przekłada się to na maksymalną atomizację paliwa i generowanie pełnej mocy silnika. W końcu Twój samochód zacznie przyśpieszać!
2. Zaczniesz oszczędzać
Wtryskiwacze nieszczelne, przytkane, nieotwierające się w pełni czy nierównomiernie dawkujące to tylko niektóre z symptomów nadmiernego zużycia paliwa, którego powodem są zanieczyszczenia. Równomierne dawkowanie i prawidłowe rozpylenie to warunki konieczne do sporządzenia mieszanki o optymalnych parametrach. Tylko taka mieszanka całkowicie przekształca się w energię i zapewnia niskie zużycie paliwa silnika w twoim samochodzie. Nie musisz nam wierzyć na słowo.
Z pewnością sam zauważysz różnicę już po pierwszym tankowaniu!
3. Unikniesz kosztownych napraw
Brudne wtryskiwacze dawkując paliwo nierównomiernie, powodują napełnianie cylindrów mieszanką paliwo-powietrze o zróżnicowanym składzie. Cylindry pracujące na mieszance uboższej od pozostałych, narażone są na wyższą temperaturę spalania i spalanie detonacyjne, co może prowadzić do uszkodzenia głowicy, tłoków i kosztownego remontu.
Wtryskiwacze zanieczyszczone często są powodem licznych błędów komputera sterującego ECU i niepotrzebnej wymiany sprawnych podzespołów silnika.
4. Zadbasz o środowisko
Brudne, zawieszające się wtryskiwacze potrafią zwiększyć toksyczność spalin nawet kilkukrotnie!
Dzięki czystym wtryskiwaczom robisz dobry krok w stronę ekologii!
5. Przywracamy przyjemność z jazdy.
Większa moc i elastyczność, niższe spalanie, większy zasięg, łatwiejszy rozruch, wyższa kultura pracy silnika, lepsze przyśpieszenie…
Wszystko to sprawia, że jazda staje się prawdziwą przyjemnością, przy czym dbasz o środowisko i oszczędzasz.
Zacznij w końcu czerpać radość z jazdy, a zaoszczędzone pieniądze będziesz mógł przeznaczysz na przyjemności!
CITO z Wrocławia zajmuje się zagadnieniem klimatyzacji samochodowej. Prowadzimy serwis obejmujący
naprawę i napełnianie układów. Sprawdź nasz cennik.
Obsługa okresowa układu klimatyzacji obejmuje:
Coroczną kontrolę.
Wymianę oleju co 12 miesięcy lub po 500 godz. użytkowania układu.
Oczyszczenie czynnika R134a co 12 miesięcy lub po 500 godz. użytkowania.
Dezynfekcję i odgrzybianie nawiewów.
Wymianę osuszacza co 1000 godz. lub 24 miesiące.
Przegląd układu klimatyzacji powinien odbyć się dwa razy w roku, wiosną i jesienią. Coroczna kontrola w profesjonalnym, dobrze wyposażonym warsztacie to absolutne minimum. Profesjonalne urządzenie sprawdza szczelność klimatyzacji, odsysa czynnik roboczy, regeneruje go a w razie potrzeby wprowadza świeży czynnik i olej.
Profesjonalny przegląd rozpoczyna się kontrolą wydajności układu przy pomocy termometru przedstawianego do nawiewów systemu wentylacji. Klimatyzacja nastawiona jest wówczas na maksymalne chłodzenie.
Kontrola szczelności odbywa się pod najczęściej przy pomocy specjalnego preparatu. Jego wycieki widoczne są w obecności specjalnej lampy, emitującej promienie ultrafioletowe. Pojawienie się nieszczelności pociąga za sobą konieczność naprawy wadliwych miejsc. Często są to przewody i złącza, które można bez problemu dorobić. Szczelny układ jest napełniany (albo dopełniany) czynnikiem roboczym oraz specjalnym olejem do smarowania sprężarki.
Kontrolowany jest napęd sprężarki. Większość sprężarek napędzana jest elastycznymi paskami (najczęściej wieloklinowymi). Przegląd obejmuje ocenę stanu paska i odpowiednie naciągnięcie, a także ewentualną jego wymianę.
Kolejny etap to sprawdzenie ogólnego stanu całego układu wentylacyjnego, usunięcie zanieczyszczeń (także czyszczenie skraplacza na zewnątrz z błota i owadów), wymiana filtrów, odkażenie przewodów wentylacyjnych, a w razie konieczności również wymiana osuszacza (zalecana co 2 lata). Należy podkreślić tutaj znaczenie filtrów – zbyt mocne zanieczyszczenie filtra przeciwpyłowego może prowadzić do uszkodzenia układu sterującego, którego naprawa – zwłaszcza w układach z elektroniką – bywa dość kosztowna.
Na koniec sprawdzona powinna być również sprawność wentylatora chłodnicy. W wielu układach klimatyzacyjnych wentylator wykorzystywany jest dla potrzeb klimatyzacji. Gdy jest niesprawny, powoduje automatyczne wyłączanie się sprężarki.
Naprawy alternatora czy rozrusznika możesz wykonać we własnym zakresie, w dzisiejszych czasach dostęp do części zamiennych oraz instrukcji naprawy jest na wyciągniecie ręki. Zakłopotanie pojawia się w momencie gdy chcemy ustalić źródło problemu, bez odpowiedniego przygotowanie praktycznego i technicznego możesz spowodować poważne problemy.
Oferujemy kompleksową diagnostykę oraz naprawę rozrusznika czy alternatora każdego typu. Nowoczesne alternatory wymagają urządzeń diagnostyczno kontrolnych, dzisiaj alternator komunikuje się z siecią CAN pojazdu i jest sterowany poprzez centralny komputer samochodu.
Na czym polega obsługa i naprawa:
Oczyszczenie elementu,
Kontrola organoleptyczna,
Weryfikacja na stole probierczym,
Test elektryczny regulatora, twornika, wirnika, prostownika,
Wymiana lub naprawa elementów,
Kontrola wydajności urządzenia.
Należy rozważnych czy wykonać naprawę we własnym zakresie, co wiąże się z ryzykiem uszkodzenia instalacji elektrycznej pojazdu. Czasami nie warto naprawiać, ponieważ napływ tanich zamienników z Azji daje jakiś kompromis. Zlecając naprawę naszym technikom, którzy dysponują wiedzą, praktyka oraz dostępem do części zamiennych europejskich producentów, gwarantują sprawne i bezawaryjne działanie na długi czas .
Na nasze usługi udzielamy gwarancji 12, 24, 36 mies.
W oparciu o najnowszą wiedzę, obsługujemy nowoczesne alternatory z protokołem CAN, SIG, P-D, RLO, L-RVC itp.
Alternatory i rozruszniki testujemy pod odpowiednim obciążeniem na stole probierczym zewnętrznym sterowaniem.
Alternator po profesjonalnej odbudowie, niczym nie ustępuje nowemu.
Opony to jedyny element, który zapewnia kontakt samochodu z nawierzchnią. Aby zapewnić
bezpieczeństwo, muszą one być odpowiednio zamontowane i serwisowane. Warto korzystać z usług warsztatów oponiarskich, które odpowiednio zadbają o Twoje opony. Oprócz wiedzy, doświadczenia ważnym a nawet najważniejszym elementem są narzędzia. A nasz zakład to
doświadczenie i wysokie kwalifikacje. Nowoczesne urządzenia diagnostyczne, kontrolno – pomiarowe
to pewna i dokładna obsługa twojego koła.
Pracujemy na urządzeniach firmy UNI-TROL
Nowoczesna i bardzo precyzyjna wyważarka z pomiarem bicia koła / felgi, USG.
Pomiar uszkodzeń felgi, opony lub całego koła. Badanie ma na celu zlokalizowanie np. wybrzuszeń badanego elementu.
Obsługa pojazdów osobowych i dostawczych.
Obsługujemy koła do 30 cali.
Obsługa kół od 10 do 30 cali.
Koła pojazdów terenowych, dostawczych itp.
Ukryty ciężarek ALU.
W celu estetyki koła chowamy ciężarki za ramionami felgi.
Ochrona felgi podczas obsługi.
Podczas demontażu lub montażu opony nie używamy łyżki, minimalizujemy ryzyko uszkodzenia felgi.
Koła motocyklowe.
Obsługujemy koła szprychowe, aluminiowe itp.
Felgi nieprzelotowe.
Brak demontowanego dekielka ( logo auta) w centralnym polu felgi.
Run On Flat oraz PAX
Wzmocniona konstrukcja w ściankach bocznych znajduje się gumowa wkładka, która amortyzuje utratę ciśnienia. Ponadto, wzmocniona jest również stopka opony, która silnie przylega do felgi. Całość budowy sprawia, że sam moment utraty ciśnienia jest praktycznie niewyczuwalny dla kierowcy. Stąd przy tego typu rozwiązaniu, konieczne jest, by samochód wyposażony był w czujniki pomiaru ciśnienia TPMS.
Optymalizacja koła
Optymalizacja jest to test kontrolny koła, umożliwiający takie ustawienie względem siebie opony, obręczy (felgi), aby niewyważenie pochodzące od obręczy znosiło sie z niewyważeniem pochodzącym od opony. Dzięki temu do wyważenia koła potrzebne będą mniejsze ciężarki. Niewyważenia opony i obręczy mierzone są w podwójnym cyklu pomiarowym, a wynik pomiarów uwzględnia jednocześnie obie płaszczyzny korekcji koła.
Obsługa TPMS
Odpowiednie urzadzenia kontrolne, prtecyzyjna bezłyżkowa montazownica, wiedza oraz dokładność to zabezpieczenie przez przypadkowym uszkodzeniem czujnika.
Montażownica Uni-Trol AUTOMAT to minimalizacja uszkodzenia felgi. Obsługa kół od 10 do 30 cali
Wyważarka Uni-Trol – 3205 P przeznaczona jest do dynamicznego wyważania kół samochodów osobowych i dostawczych.
SPRAWDŹ PROMOCJĘ NA SEZONOWĄ WYMIANĘ OPON
Zobacz film:
TPMS
Posiadamy urządzenia do obsługi czujników ciśnienia w oponach.
1)Diagnoza czujnika
Urządzenie skanuje czujnik w celu pozyskania informacji takich jak: ID, aktualne ciśnienie, na jakiej częstotliwości pracuje dany sensor, temperaturę wewnątrz opony oraz stan baterii. (Nie wszystkie oryginalne czujniki pokazują stan baterii oraz temperaturę wewnątrz opony)
2)Nowy czujnik – kopiowanie i duplikowanie w sposób automatyczny
3)Nowy czujnik – kopiowanie w sposób ręczny
Tester posiada również możliwość duplikowania oryginalnych czujników, poprzez ręczne wpisane numeru ID znajdującego się na obudowie czujnika. Pozwala to na skopiowanie czujnika uszkodzonego lub z wyczerpaną baterią.
4)Programowanie nowego czujnika
Podczas tego procesu programator omija procedurę kopiowania ID i po wybraniu prawidłowego modelu auta wysyła odpowiednie ID do pustego czujnika UNI-sensor. Funkcja jest wykorzystywana, gdy klient zgubił czujniki / ukradli mu felgi z czujnikami / serwisant nie posiada urządzenia pozwalającego na sczytanie numerów ID z komputera w aucie.
5)Bezprzewodowa modyfikacja czujników – kopiowanie nr ID oryginalnego czujnika
Funkcja umożliwia skopiowanie numeru ID oryginalnego czujnika do testera SENSOR AID i wgranie go na czujnik UNI Sensor. Zmiany można dokonywać tylko jeśli czujnik jest zaprogramowany oraz w ramach jednego protokołu.
6)Bezprzewodowa modyfikacja czujników – modyfikacja nr ID na nowo utworzonym czujniku.
Funkcja daje możliwość modyfikacji nr ID w czujnikach UNI-Sensor.
Po zeskanowaniu czujnika, mamy możliwość dowolnie zmienić nr ID, w celu jego aktualizacji. Zmiany można dokonać tylko jeśli wgrane są protokoły na czujniku.
7) Bezprzewodowa modyfikacja czujników – modyfikacja czujnika z uwzględnieniem prawego / lewego koła
Funkcja pozwala zmienić położenie czujnika względem prawej, bądź lewej osi auta.
8)Zapis danych związanych z ID czujników na komputerze
Pozwala zapisać zeskanowane nr ID czujników na komputerze.
9)Wykorzystanie modułu OBDII do czytania oraz zapisywania nr ID czujników
Dzięki modułowi OBDII możliwe jest podpięcie się urządzeniem pod komputer w aucie. Urządzenie umożliwia zeskanowanie wszystkich czujników, które znajdują się w kołach auta, a następnie sczytanie, bądź zapisanie nr ID do ECU. Opcja pozwala na wyciągnięcie nr ID oryginalnie zamontowanych czujników w aucie oraz na przyuczenie auta do nowych czujników z innymi nr ID.
TPMS co to jest.
Z dniem 1 listopada 2014 roku również w Polsce, weszła w życie nowa dyrektywa Unii Europejskiej,mówiąca o konieczności stosowania Systemu Kontroli
Ciśnienia w Oponach – TPMS, we wszystkich nowych samochodach osobowych kategorii M1.
System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) to zintegrowany z pojazdem system, który na bieżąco monitoruje ciśnienie gazu w oponie. Istnieją dwa
różne typy systemów: bezpośredni i pośredni. W bezpośrednim pomiar ciśnienia odbywa się za pomocą czujnika umieszczonego w feldze.
Wyświetlacz na desce rozdzielczej pojazdu ostrzega kierowcę, jeżeli system wychwyci spadek ciśnienia w jednej lub więcej opon.
W jakim celu stosuje się TPMS
– Zwiększa bezpieczeństwo jazdy
– Zapobiega zwiększonemu zużyciu paliwa spowodowanego zmniejszonym ciśnieniem w oponach
– Zapobiega zwiększonemu zużyciu ogumienia spowodowanego niewłaściwym ciśnieniem w oponach
Ważne
1. Jeśli w Twoim są w kołach czujniki ciśnienia), wówczas przy zakupie felg zwróć uwagę czy wybrany model/wzór felgi spełnia wszystkie wymagania
dotyczące montażu czujnika TPMS.
2. Aby Twoje auto było prawidłowo obsłużone, wybierz warsztat wyposażony w odpowiedni sprzęt programujący, oraz narzędzia do wymiany opon,
konserwacji i rozwiązywania innych problemów (np. ostrzeżenie na wyświetlaczu)
3. Bezpośredni TPMS pozwala na bardzo precyzyjne zbieranie danych i posiada dodatkowe funkcje, takie jak rozpoznanie pozycji opon, wykrywanie
utraty ciśnienia podczas postoju pojazdu i monitorowanie ciśnienia powietrza w oponie koła zapasowego. To niewątpliwe zalety.
Płyn hamulcowy jest pierwszym o który powinieneś zadbać w swoim aucie.
Podczas naciskania na pedał hamulca przenoszą ciśnienie hydrauliczne do układu hamulcowego. Powstaje wtedy wysoka temperatura i w ekstremalnym przypadku płyn może się zagotować. Wtedy jest już jednak za późno. Powstają bowiem pęcherzyki pary, które mogą być ściskane. Impulsy hamowania trafiają więc w próżnię, pedał hamulca opada do podłogi, a pojazd nie zatrzymuje się tak szybko, jak tego chcemy.
Dlatego należy regularnie sprawdzać płyn hamulcowy. Jeśli rzeczywista zmierzona temperatura wrzenia w zbiorniku jest niższa, niż 180°C, płyn należy wymienić. A poza tym: niezależne badania (np. KÜS) wykazały, że na 10 pojazdów 7 wymaga wymiany płynu hamulcowego.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaną naszych klientów, uruchomiliśmy specjalny program promocyjny.
Bezpłatna kontrola jakości płynu hamulcowego, wykonana przyrządem BFT320P.
Przy użyciu, specjalistycznego urządzenia pomiarowego, precyzyjne ustalimy punktu wrzenia płynu na bazie glikolu, szybko i z laboratoryjną dokładnością. Dokumentowanie wyników pomiaru za pomocą drukarki.
Dynamiczna wymiana płynu hamulcowego lub odpowietrzanie układu hamulcowego dzisiejszych samochodów z elektronicznymi systemami hamowania, jak również płyny hamulcowe o niskiej lepkości wymagają nowoczesnych narzędzi serwisowych. Profesjonalna wymiana płynu hamulcowego obejmuje czyszczenie zbiornika wyrównawczego, płukanie pompy ABS i innych elementów układu.
W tym celu stary i zanieczyszczony płyn hamulcowy zostaje odessany ze zbiornika wyrównawczego. Innowacyjna technologia „Elektronicznej regulacji ciśnienia” z zadanymi poziomami ciśnienia wg wytycznych producentów aut oraz zintegrowany zespół odciągania zużytego płynu hamulcowego sprawiają, że jest to jedyna skuteczna metoda. Urządzenie ATE FB 30 SR to gwarancja profesjonalnej i skutecznej wymiany płynu.
Taka kontrolka świadczy o usterce ABS – ESP -TCS Nie lekceważ problemu, szybka i profesjonalna naprawa w naszym warsztacie uchroni cię przed znacznie droższymi naprawami w przyszłości.
ABS – Antilock Breaking System
Układ przeciw blokujący hamulców; elektroniczny system bezpieczeństwa zapobiegający blokowaniu się kół pojazdu podczas manewrów gwałtownego hamowania. Istota działania systemu ABS polega na optymalnym i nieustannym zapewnieniu kołom kontaktu z nawierzchnią drogi w celu zapewnienia autu jak najlepszej trakcji. Koła samochodu pozbawionego ABS-u w momencie nagłego hamowania ulegały zblokowaniu, co skutkowało brakiem sterowalności pojazdu (zblokowane koła przednie nie były w stanie przenosić na jezdnię instrukcji płynących z koła kierownicy). Rozwiązaniem było hamowanie pulsacyjne (trudne w realizacji w sytuacji stresowej). System ABS rozwiązał problem – sprawił, że podczas nagłego hamowania koła nie ulegają zblokowaniu, a co za tym idzie, kierujący może zmieniać tor ruchu pojazdu (tym samym jest w stanie jednocześnie hamować i omijać przeszkodę).
ESP – Electronic Stability Program
Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy; element wyposażenia wielu samochodów, który w razie potrzeby potrafi wyprowadzić auto z poślizgu. System działa w oparciu o liczne czujniki zamontowane w pojeździe, m.in. czujniki ABS, czujniki przyspieszenia poprzecznego i kątowego, czujnik skrętu kierownicy. Pozyskane przez centralną jednostkę systemu ESP informacje poddawane są analizie, która określa czy pojazd utrzymuje się na zadanym torze ruchu. Gdy analiza wykaże nadsterowność lub podsterowność, odpowiedni sygnał z jednostki centralnej układu przyhamowuje właściwe koło celem przywrócenia auta na właściwy tor ruchu. Układ ESP pozwala nieco oszukać prawa fizyki – kierowca, który wejdzie w łuk ze zbyt dużą prędkością, dzięki układowi ESP ma szansę nie stracić panowania nad pojazdem. Jednak, gdy prędkość wyjściowa pojazdu na łuku jest zbyt duża, nawet ingerencja systemu ESP nie uchroni przed utratą panowania nad samochodem.
TCS – Traction Control System
Układ kontroli trakcji zapobiegający utracie przyczepności kół napędowych podczas ruszania i przyspieszania na nawierzchni o ograniczonej przyczepności (śnieg, lód, błoto pośniegowe, piasek)
Naprawa sterownika AirBag – SRS
Taka kontrolka świadczy o usterce układu bezpieczeństwa AirBag – SRS Nie lekceważ problemu, szybka i profesjonalna naprawa w naszym warsztacie uchroni cię przed groźnymi obrażeniami w skutek niesprawnego układu bezpieczeństwa.
Airbag
Poduszka powietrzna (gazowa); jeden z najważniejszych, jeśli nie najważniejszy, element wyposażenia samochodu z zakresu bezpieczeństwa; poduszka powietrzna ma postać miękkiego worka napełnianego gazem w momencie uderzenia auta w przeszkodę. Podstawowe zadanie poduszki powietrznej, w zależności od jej rodzaju (czołowe, boczne, kurtynowe, kolanowe) to ochrona głowy i innych części ciała przed urazami wynikającymi z uderzenia w twarde elementy samochodu. Współczesne poduszki powietrzne aktywowane są za pomocą czujników przyspieszeń, a ich napełnianie sterowane jest za pomocą pirotechnicznego generatora gazu i elektronicznych elementów kontrolni – wykonawczych.
SRS – Supplemental Restraint System
Uzupełniający system bezpieczeństwa biernego, składający się z poduszek powietrznych oraz napinaczy pasów bezpieczeństwa.
Wtryskiwacze paliwa w nowoczesnych silnikach, wymagają szczególnej dbałości podczas wymiany czy naprawy. Oferujemy demontaż zapieczonych wtryskiwaczy, w silnikach wysokoprężnych ( ZS). Gniazdo wtryskiwacza ma znaczną długość, zatem jedyną metodą demontażu wtryskiwacza jest pokonanie siły, z jaką nagar lub korozja blokuje przesunięcie wtryskiwacza.
Do tego celu używamy narzędzi o napędzie hydraulicznym 20t. dedykowanych do konkretnych modeli silników. Eliminujemy w ten sposób ryzyko uszkodzenia pokrywy zaworów, głowicy i innych elementów składowych silnika. Redukujemy także do minimum ryzyko uszkodzenia samego wtryskiwacza.
Demontaż zapieczonego wtryskiwacza.
Frezowanie gniazda.
Montaż odpowiedniego uszczelnienia.
Kodowanie wtryskiwacza do centrali ECU.
Pokrycie wtryskiwacza pastą.
Dodatkowo oferujemy wykręcenie urwanej śruby wtryskiwacza.
Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni automatycznej Wrocław
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni przekładniowej
Dlaczego olej w skrzyni należy wymieniać?
Wielu kierowców przyzwyczajonych do manualnych skrzyń biegów często nie zdaje sobie sprawy, że w skrzyni biegów jest olej, który trzeba wymieniać. Najczęściej zaczynają się interesować tym tematem w chwili pierwszych problemów ze skrzynią. Szarpanie przy ruszaniu, długie przełączanie przełożeń to chwile, kiedy kierowca osobiście doświadcza efektów zaniedbania wymiany oleju. Okazuje się, że w skrzyni zużywają się zarówno koła przekładni planetarnych, łożyska a nawet sprzęgło hydrokinetyczne. Oczywiście największym źródłem problemów jest zużycie tarcz sprzęgłowych. To one są przyczyną większości zanieczyszczeń znajdujących się w skrzyni biegów. W każdym „automacie” znajdują się wielotarczowe mokre sprzęgła które są przyczyną utleniania i zanieczyszczania oleju. W ekstremalnych sytuacjach pomiędzy tarczami powstaje temperatura rzędu 400 st. Celsjusza a to przyczynia się do utleniania środka smarnego, zmniejszania jego zdolności myjących i dyspergujących.
Właśnie dlatego olej najlepiej wymieniać dynamicznie. Dynamiczna wymiana oleju polega na włączeniu się w obieg oleju skrzyni biegów specjalnym urządzeniem i przeprowadzenie wymiany oleju w trakcie, gdy silnik i skrzynia biegów pracuje. Pozwalamy, aby pompa oleju skrzyni biegów „wypchała” cały olej ze skrzyni biegów i w jego miejsce sukcesywnie wtłaczamy nowy, świeży olej.Choć normy temperatur pracy nie są przy tym przekraczane, olej, starzejąc się, traci swe pierwotne właściwości, więc z czasem nie spełnia wszystkich stawianych mu wymagań. Zwiększa się lub zmniejsza jego gęstość, lepkość, własności smarne, myjące itd. Skrzynia ulega wówczas przyspieszonemu zużyciu. Gdy temperatury dopuszczalne zostaną przekroczone, skrzynia w skrajnych przypadkach może nawet ulec natychmiastowej awarii. Innymi słowy, z biegiem czasu olej czarnieje i nie jest w stanie wymywać zanieczyszczeń, które sukcesywnie zatykają kanały i zawory sterujące pracą skrzyni. Niewłaściwa działanie tych elementów jest odczuwalne przez kierowcę w postaci szarpania i niewłaściwego zmieniania przełożeń. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji należy regularnie zmieniać olej i przy okazji płucząc wnętrze skrzyni specjalnym preparatem. I nie chodzi tu tylko o dolewanie oleju, bo tak śmiało możemy nazwać „wymianę statyczną „tylko całkowite zastąpienie starego oleju świeżym. Taki proces jest możliwy podczas „wymiany dynamicznej”. Wymiana grawitacyjna w większości klasycznych automatów pozwala na spuszczenie około połowy środka smarnego. Reszta oleju pozostaje w konwerterze (sprzęgle hydrokinetycznym), pompie i kanałach olejowych. Oczywiście są też wyjątki od tej reguły tzn. samochody wyposażone w śrubę spustową konwertera, ale to rozwiązanie spotykane jest raczej w starszych pojazdach. Wspominamy o tym dlatego że znane są przypadki bezawaryjnej pracy takiej skrzyni nawet przez 1000000 km! Fakt ten dosyć dobrze działa na wyobraźnię i uświadamia jak ważne jest wymienianie całego oleju w skrzyni biegów.
Bezpieczna usługa przy użyciu urządzenia Geartronic 2
Warto wspomnieć, że wymiana dynamiczna jest bardzo bezpieczna, jednakże musi być wykonywana odpowiednim urządzeniem.
Urządzenie Geartronic 2 powstały dzięki współpracy doświadczonego producenta m.in. układów chłodzenia i filtracji z wieloma warsztatami napraw automatycznych skrzyń biegów.
Urządzenie posiada w zestawie zestaw adapterów przyłączeniowych do większości modeli skrzyń biegów. Co bardzo ważne urządzenie automatycznie wykrywa kierunek przepływu oleju i dopasowywane ciśnienie tłoczenia do ciśnienia panującego w skrzyni biegów. Co równie istotne urządzenie posiada bardzo wydajna pompę dzięki czemu nie ma ryzyka zapowietrzenia nawet najbardziej wymagających skrzyń biegów. Oczywiście urządzenie posiada wagi i adaptery do podłączenia wag zewnętrznych dzięki czemu istnieje możliwość wymiany oleju bezpośrednio z beczek. Niewątpliwie bardzo ważne jest również możliwość aplikacji dodatku czyszczącego.
Płukanie skrzyni
Porównanie oleju zużytego i nowego.
Przy okazji wymiany dynamicznej warto zastosować płukankę do skrzyni biegów. Stary olej nie ma już właściwości myjących i nie przyjmuje zanieczyszczeń. Nowy olej wymywa zanieczyszczenia, dlatego należy doprowadzić do sytuacji, kiedy świeży olej nie będzie miał już czego płukać. Dodatek płuczący należy dolać do starego oleju przy użyciu Geartronic 2 i wypłukać wszystkie zakamarki skrzyni mieszaniną starego oleju z dodatkiem. W tym celu po aplikacji preparatu i przestawieniu urządzenia na funkcję „by pass” należy uruchomić silnik i przez około 10 minut przełączać biegi. Dzięki temu zabiegowi oczyścimy wszystkie kanaliki i zawory sterujące skrzyni.
Oferujemy spawanie metodą TIG (Tungsten Metal Gas), czyli spawanie elektrodą wolframową w osłonie gazów obojętnych. Łączymy materiał od 1 mm. Górna praktyczna granica wynosi około 10 mm.
Spawanie metodą TIG może być stosowane we wszystkich miejscach, a jego prawidłowe wykonanie gwarantuje spoinę o najlepszej jakości.
Regulacja dźwigienkowa, przy pomocy podkładek kalibracyjnych lub wymiana popychaczy o odpowiedniej wartości.
Typowe objawy braku luzu zaworowego.
Niestabilne obroty silnika
Nieprawidłowe, niskie ciśnienie sprężania
Wypadanie zapłonu
Ograniczona moc silnika
Wysokie zużycie paliwa
Regulacja zaworów jest jedną z ważniejszych czynności obsługowych jednostki napędowej. Jej zaniedbanie może być powodem poważnego uszkodzenia zaworów lub gniazd zaworowych, szczególnie w silnikach zasilanych paliwem gazowym.
Kontrolę należy przeprowadzać po przebiegu 10-40 tys km. W silnikach zasilanych gazem jest to 10-20 tys.km.
W silnikach z hydraulicznymi popychaczami w układzie rozrządu luz zaworowy jest samoczynnie utrzymywany w odpowiednich granicach. Dbają o to specjalnie skonstruowane popychacze, wykorzystujące ciśnienie oleju smarującego silnik.
Wykonujemy precyzyjną regulacje luzu do 0,009 mm kalibracji dokonujemy przy użyciu centrum obróbczego. Precyzyjna obrabiarka kalibruje popychacz lub podkładkę regulacyjną z zachowaniem twardości powierzchniowej materiału obrabianego. Większość warsztatów może jedynie zaoferować wymianę regulatora lub podkładki regulacyjnej na taką by luz zaworowy mieścił się w graniczy tolerancji. My oferujemy ustawienie luzu w górnym maksymalnym położeniu +- 0,03 mm gwarantuje to równą prace uchylania zaworów, wydłużony okres ponownej kalibracji.
Polega na zlokalizowaniu nieprawidłowego funkcjonowania danego elementu np. silnika. Odczytaniu paramentów bieżących układu sterowania, oraz elementów wykonawczych, za pomocą specjalistycznego urządzenia diagnostycznego. Manualna weryfikacja wskazanego komponentu, w celu potwierdzenia prawidłowego wskazania systemu EOBD / OBD II.
Regeneracja polega na odnowieniu filtra cząstek stałych FAP DPF
Proces ma na celu całkowite usunięcie zanieczyszczeń ropopochodnych, osadzonych na aktywatorze w procesie spalania. Metoda mokra polega na umieszczenie filtra w urządzeniu próżniowym napełnionym płynem biologicznym. Długotrwały proces nasączania trwa od 5 do 12 godzin, po nasączeniu następuje płukanie płynem obojętnym, płukanie przeciw drożne ma na celu oczyszczenie z substancji oraz osuszenie wkładu filtr. Kolejnym i ostatnim etapem regeneracji jest test drożności wykonany gazem obojętnym, pomiar ciśnienia różnicowego ma na celu potwierdzenie czystości oraz pełnej przepustowości wkładu.
Przed demontażem filtra z pojazdu wykonujemy szczegółową diagnostykę układu wydechowego, archiwizujemy parametry filtra w celu późniejszego potwierdzenia prawidłowo wykonanej usługi.
Specjalizujemy się w wykręcaniu urwanych lub zapieczonych świec żarowych, zapłonowych, także żarników. Standardowa wymiana świecy. Dysponujemy szerokim dostępem do części zamiennych, wszystkich europejskich producentów.
Wykręcamy zapieczone wtryskiwacze Common rail. Usługa wykonywana jest zgodnie ze sztuką, przy zachowaniu należytej czystości. Używamy najlepszych, dostępnych na rynku, zestawów narzędzi precyzyjnych, dedykowanych do danego rodzaju silnika.
Urwane świece żarowe czy zapłonowe, wykręcamy bez demontażu głowicy! Gwarantujemy minimalną migracje opiłków metalu do wnętrza cylindra!
Usługa polega na:
Urwane świece żarowe wykręcamy zestawami narzędzi dedykowanymi do danego silnika;
Oczyszczenie otworu w głowicy na żarnik świecy;
Frezowanie gniazda, przylgni świecy;
Odświeżenie gwint gniazda świecy lub wymiana na nowy gwint, pełną tuleję gwintową;
Pokrycie gwintu nowo wkręcanej świecy, odpowiednim smarem;
Montaż nowej świecy z wykorzystaniem klucza dynamometrycznego;