Opony to jedyny element, który zapewnia kontakt samochodu z nawierzchnią. Aby zapewnić
bezpieczeństwo, muszą one być odpowiednio zamontowane i serwisowane. Warto korzystać z usług warsztatów oponiarskich, które odpowiednio zadbają o Twoje opony. Oprócz wiedzy, doświadczenia ważnym a nawet najważniejszym elementem są narzędzia. A nasz zakład to
doświadczenie i wysokie kwalifikacje. Nowoczesne urządzenia diagnostyczne, kontrolno – pomiarowe
to pewna i dokładna obsługa twojego koła.

Pracujemy na urządzeniach firmy UNI-TROL

  • Nowoczesna i bardzo precyzyjna wyważarka z pomiarem bicia koła / felgi, USG.
    Pomiar uszkodzeń felgi, opony lub całego koła. Badanie ma na celu zlokalizowanie np. wybrzuszeń badanego elementu.
  • Obsługa pojazdów osobowych i dostawczych.
    Obsługujemy koła do 30 cali.
  • Obsługa kół od 10 do 30 cali.
    Koła pojazdów terenowych, dostawczych itp.
  • Ukryty ciężarek  ALU.
    W celu estetyki koła chowamy ciężarki za ramionami felgi.
  • Ochrona felgi podczas obsługi.
    Podczas demontażu lub montażu opony nie używamy łyżki, minimalizujemy ryzyko uszkodzenia felgi.
  • Koła motocyklowe.
    Obsługujemy koła szprychowe, aluminiowe itp.
  • Felgi nieprzelotowe.
    Brak demontowanego dekielka ( logo auta) w centralnym   polu felgi.
  • Run On Flat oraz PAX
    Wzmocniona konstrukcja  w ściankach bocznych znajduje się gumowa wkładka, która amortyzuje utratę ciśnienia. Ponadto, wzmocniona jest również stopka opony, która silnie przylega do felgi. Całość budowy sprawia, że sam moment utraty ciśnienia jest praktycznie niewyczuwalny dla kierowcy. Stąd przy tego typu rozwiązaniu, konieczne jest, by samochód wyposażony był w czujniki pomiaru ciśnienia TPMS.
  • Optymalizacja koła
    Optymalizacja jest to test kontrolny koła, umożliwiający takie ustawienie względem siebie opony, obręczy (felgi), aby niewyważenie pochodzące od obręczy znosiło sie z niewyważeniem pochodzącym od opony. Dzięki temu do wyważenia koła potrzebne będą mniejsze ciężarki. Niewyważenia opony i obręczy mierzone są w podwójnym cyklu pomiarowym, a wynik pomiarów uwzględnia jednocześnie obie płaszczyzny korekcji koła.
  • Obsługa TPMS
    Odpowiednie urzadzenia kontrolne, prtecyzyjna bezłyżkowa montazownica, wiedza oraz dokładność to  zabezpieczenie przez przypadkowym uszkodzeniem czujnika.

 

Serwis ogumienia CITO

Montażownica Uni-Trol AUTOMAT  to minimalizacja uszkodzenia felgi. Obsługa kół od 10 do 30 cali

Wyważarka Uni-Trol – 3205 P przeznaczona jest do dynamicznego wyważania kół samochodów osobowych i dostawczych.

 

Serwis ogumienia CITO

SPRAWDŹ PROMOCJĘ NA SEZONOWĄ WYMIANĘ OPON

Zobacz film:

 

  TPMSTPMS

Posiadamy urządzenia do obsługi czujników ciśnienia w oponach.

1) Diagnoza czujnika
Urządzenie skanuje czujnik w celu pozyskania informacji takich jak: ID, aktualne ciśnienie, na jakiej częstotliwości pracuje dany sensor, temperaturę wewnątrz opony oraz stan baterii. (Nie wszystkie oryginalne czujniki pokazują stan baterii oraz temperaturę wewnątrz opony)

2) Nowy czujnik – kopiowanie i duplikowanie w sposób automatyczny

3) Nowy czujnik – kopiowanie w sposób ręczny
Tester posiada również możliwość duplikowania oryginalnych czujników, poprzez ręczne wpisane numeru ID znajdującego się na obudowie czujnika. Pozwala to na skopiowanie czujnika uszkodzonego lub z wyczerpaną baterią.

4) Programowanie nowego czujnika
Podczas tego procesu programator omija procedurę kopiowania ID i po wybraniu prawidłowego modelu auta wysyła odpowiednie ID do pustego czujnika UNI-sensor. Funkcja jest wykorzystywana, gdy klient zgubił czujniki / ukradli mu felgi z czujnikami / serwisant nie posiada urządzenia pozwalającego na sczytanie numerów ID z komputera w aucie.

5) Bezprzewodowa modyfikacja czujników – kopiowanie nr ID oryginalnego czujnika
Funkcja umożliwia skopiowanie numeru ID oryginalnego czujnika do testera SENSOR AID i wgranie go na czujnik UNI Sensor. Zmiany można dokonywać tylko jeśli czujnik jest zaprogramowany oraz w ramach jednego protokołu.

6) Bezprzewodowa modyfikacja czujników – modyfikacja nr ID na nowo utworzonym czujniku.
Funkcja daje możliwość modyfikacji nr ID w czujnikach UNI-Sensor.
Po zeskanowaniu czujnika, mamy możliwość dowolnie zmienić nr ID, w celu jego aktualizacji. Zmiany można dokonać tylko jeśli wgrane są protokoły na czujniku.

7) Bezprzewodowa modyfikacja czujników – modyfikacja czujnika z uwzględnieniem prawego / lewego koła
Funkcja pozwala zmienić położenie czujnika względem prawej, bądź lewej osi auta.

8) Zapis danych związanych z ID czujników na komputerze
Pozwala zapisać zeskanowane nr ID czujników na komputerze.

9) Wykorzystanie modułu OBDII do czytania oraz zapisywania nr ID czujników
Dzięki modułowi OBDII możliwe jest podpięcie się urządzeniem pod komputer w aucie. Urządzenie umożliwia zeskanowanie wszystkich czujników, które znajdują się w kołach auta, a następnie sczytanie, bądź zapisanie nr ID do ECU. Opcja pozwala na wyciągnięcie nr ID oryginalnie zamontowanych czujników w aucie oraz na przyuczenie auta do nowych czujników z innymi nr ID.

 


 

 

TPMS co to jest.

Z dniem 1 listopada 2014 roku również w Polsce, weszła w życie nowa dyrektywa Unii Europejskiej,mówiąca o konieczności stosowania Systemu Kontroli
Ciśnienia w Oponach – TPMS, we wszystkich nowych samochodach osobowych kategorii M1.

System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) to zintegrowany z pojazdem system, który na bieżąco monitoruje ciśnienie gazu w oponie. Istnieją dwa
różne typy systemów: bezpośredni i pośredni. W bezpośrednim pomiar ciśnienia odbywa się za pomocą czujnika umieszczonego w feldze.
Wyświetlacz na desce rozdzielczej pojazdu ostrzega kierowcę, jeżeli system wychwyci spadek ciśnienia w jednej lub więcej opon.

W jakim celu stosuje się TPMS
– Zwiększa bezpieczeństwo jazdy
– Zapobiega zwiększonemu zużyciu paliwa spowodowanego zmniejszonym ciśnieniem w oponach
– Zapobiega zwiększonemu zużyciu ogumienia spowodowanego niewłaściwym ciśnieniem w oponach

Ważne

1. Jeśli w Twoim są w kołach czujniki ciśnienia), wówczas przy zakupie felg zwróć uwagę czy wybrany model/wzór felgi spełnia wszystkie wymagania
dotyczące montażu czujnika TPMS.

2. Aby Twoje auto było prawidłowo obsłużone, wybierz warsztat wyposażony w odpowiedni sprzęt programujący, oraz narzędzia do wymiany opon,
konserwacji i rozwiązywania innych problemów (np. ostrzeżenie na wyświetlaczu)

3. Bezpośredni TPMS pozwala na bardzo precyzyjne zbieranie danych i posiada dodatkowe funkcje, takie jak rozpoznanie pozycji opon, wykrywanie
utraty ciśnienia podczas postoju pojazdu i monitorowanie ciśnienia powietrza w oponie koła zapasowego. To niewątpliwe zalety.