Wykonujemy kalibrację luzu zaworowego.
Regulacja dźwigienkowa, przy pomocy podkładek kalibracyjnych lub wymiana popychaczy o odpowiedniej wartości.
Typowe objawy braku luzu zaworowego.
- Niestabilne obroty silnika
- Nieprawidłowe, niskie ciśnienie sprężania
- Wypadanie zapłonu
- Ograniczona moc silnika
- Wysokie zużycie paliwa
Regulacja zaworów jest jedną z ważniejszych czynności obsługowych jednostki napędowej. Jej zaniedbanie może być powodem poważnego uszkodzenia zaworów lub gniazd zaworowych, szczególnie w silnikach zasilanych paliwem gazowym.
Kontrolę należy przeprowadzać po przebiegu 10-40 tys km. W silnikach zasilanych gazem jest to 10-20 tys.km.
W silnikach z hydraulicznymi popychaczami w układzie rozrządu luz zaworowy jest samoczynnie utrzymywany w odpowiednich granicach. Dbają o to specjalnie skonstruowane popychacze, wykorzystujące ciśnienie oleju smarującego silnik.
Wykonujemy precyzyjną regulacje luzu do 0,009 mm kalibracji dokonujemy przy użyciu centrum obróbczego. Precyzyjna obrabiarka kalibruje popychacz lub podkładkę regulacyjną z zachowaniem twardości powierzchniowej materiału obrabianego. Większość warsztatów może jedynie zaoferować wymianę regulatora lub podkładki regulacyjnej na taką by luz zaworowy mieścił się w graniczy tolerancji. My oferujemy ustawienie luzu w górnym maksymalnym położeniu +- 0,03 mm gwarantuje to równą prace uchylania zaworów, wydłużony okres ponownej kalibracji.
regulacja luzu zaworów, luzu zaworowego.