Obsługa okresowa układu klimatyzacji obejmuje:

 

W Cito przeprowadzamy konserwacje pojazdów z czynnikiem chłodniczym R12, R134a oraz najnowszym R1234yf. Pojazdy elektryczne i hybrydowe.

 

Powinieneś wiedzieć co i kiedy należy wykonać.

 

  • Wymianę oleju co 12 miesięcy lub po 500 godz. użytkowania układu.
  • Oczyszczenie czynnika R134a, R1234yf co 12 miesięcy lub po 500 godz. użytkowania.
  • Dezynfekcję parownika i nawiewów co 6 miesiecy
  • Wymianę osuszacza co 1000 godz. lub 24 miesiące.

 

Przegląd układu klimatyzacji powinien odbyć się dwa razy w roku, wiosną i jesienią. Coroczna kontrola w profesjonalnym, dobrze wyposażonym warsztacie to absolutne minimum. Profesjonalne urządzenie sprawdza rodzaj oraz jakość czynnika roboczego, szczelność klimatyzacji, odsysa czynnik roboczy, regeneruje go a w razie potrzeby wprowadza świeży czynnik i olej.

Profesjonalny przegląd rozpoczyna się kontrolą wydajności układu przy pomocy termometru przedstawianego do nawiewów systemu wentylacji. Klimatyzacja nastawiona jest wówczas na maksymalne chłodzenie.prod-g-konfort-780r-03-pol

Następnie kontrolowany jest rodzaj i jakość czynnika chłodniczego. Jest to bardzo istotna funkcja,  nieprawidłowy, PODROBIONY czynnik roboczy może doprowadzić do tragedii w przypadku stosowania gazu Propan Butan a na pewno do szybkiej degradacji wnętrza układu.

Kontrola szczelności odbywa się najczęściej przy pomocy specjalnego preparatu lub detektora. Jego wycieki widoczne są w obecności specjalnej lampy, emitującej promienie ultrafioletowe. Pojawienie się nieszczelności pociąga za sobą konieczność naprawy wadliwych miejsc. Często są to przewody i złącza, które można bez problemu dorobić. Szczelny układ jest napełniany  czynnikiem roboczym oraz specjalnym olejem do smarowania sprężarki.

Kontrolowany jest napęd sprężarki. Większość sprężarek napędzana jest elastycznymi paskami (najczęściej wieloklinowymi). Przegląd obejmuje ocenę stanu paska i odpowiednie naciągnięcie, a także ewentualną jego wymianę.

 Kolejny etap to sprawdzenie ogólnego stanu całego układu wentylacyjnego, usunięcie zanieczyszczeń (także czyszczenie skraplacza na zewnątrz z błota i owadów), wymiana filtrów, odkażenie przewodów wentylacyjnych, a w razie konieczności również wymiana osuszacza (zalecana co 2 lata). Należy podkreślić tutaj znaczenie filtrów – zbyt mocne zanieczyszczenie filtra przeciwpyłowego może prowadzić do uszkodzenia układu sterującego, którego naprawa – zwłaszcza w układach z elektroniką – bywa dość kosztowna.

Na koniec sprawdzona jest  sprawność wentylatora chłodnicy. W wielu układach klimatyzacyjnych wentylator wykorzystywany jest dla potrzeb klimatyzacji. Gdy jest niesprawny, powoduje automatyczne wyłączanie się sprężarki.

 

Sprawdź promocje


 

Dlaczego warto wykonać serwis klimatyzacji w  CITO ?

  1. Urządzenia posiadają identyfikator czynnika roboczego –  Firmy oferujące tanią konserwacje klimatyzacji, nie posiadające identyfikatora i nawet nie są świadome ze w  urządzeniu może znajdować się nieodpowiednia gaz (epidemia)
    mcith_Identyfikator_czynnika

    Identyfikator czynnika roboczego.

     

  2. Hermetyczne pojemniki na olej – Serwis wykonujesz między innymi dla tego, aby wymienić zawilgocony i zużyty olej. Na  dzień dzisiejszy tylko stacje na których pracujemy, posiadają opatentowane, hermetyczne zbiorniki na olej, większość urządzeń posiada zwykłe pojemniki z odpowietrznikiem.
    mcith_Hermetyczne_pojemniki_na_olej

    Hermetyczne zbiorniczki na olej.

     

  3. Dobór odpowiedniego oleju, według danych producenta pojazdu –  wymienne zbiorniczki z olejem PAG 45,100,150  i PAO w przypadku hybrydy. Większość tanich serwisów stosuje uniwersalny olej SEZ lub tylko jeden rodzaj PAO co w krótkim czasie doprowadza do poważnej i drogiej  naprawy  klimatyzacji.
    4f7ab010cb8ccflaconi_gallery(1)

    Wymienne zbiorniki z różnym typem oleju.

     

  4. Pompa o skuteczności 95% – Firmy oferujące tani i szybki ( 10-15 min.) serwis klimatyzacji posiadają urządzenia o niskiej wydajności pomp próżniowych. W efekcie nie są w stanie odzyskać 95% czynnika roboczego z twojego pojazdu, z reguły jest to 75-90%
  5. Wydruk z całego procesu konserwacji – firmy oferujące tani serwis klimatyzacji, nie oferują pełnego raportu z procesu co poddaje wątpliwość jakości wykonanej usługi

    images

    Drukowany raport z procesu konserwacji.